20 maj 2020

Coronahverdag

Jeg sidder på min røde kontorstol. Ved mit sorte skrivebord. Foran den blanke computerskærm. Hænderne på tastaturet. Et lysebrunt kaffekrus. Håndlavet keramik. Kaffen er blevet kold. Jeg skriver. Men ikke om noget. Går i stå. Går i køkkenet. Går tilbage. Går i badeværelset. Vasker hænder. Børster tænder. Går tilbage. Læser nyhedsfeed. Tjekker facebookfeed. Der er røde prikker. Liker. Accepterer. Kommenterer. Har en holdning. Har ikke en holdning. Det klør i ansigtet. I næsen. I ørerne. Må ikke pille. Det kunne smitte. Går i badeværelset. Vasker hænder. Går tilbage. Læser flere nyheder. Dem har jeg set. De kører i ring. Gentager sig selv. Intet nyt. Godt nyt. Kigger ud ad vinduet. På de grønne træer. Den blå sø. Den skyede himmel. Kaktusser i vindueskarmen. Alt er stille. Jeg går i køkkenet. Vasker op. Går tilbage. Tager sko på. Tager jakke på. Binder bandana om halsen. Går ud ad døren. Ned ad trappen. Ud i det fri. Trækker vejret. Hører fuglekvidder. En bildør smækker. Sirener i det fjerne. Møder et menneske. Viger til side. Smiler. Hun smiler også. Jeg ved at hun ved at jeg ved at hun ved at verden er mærkelig. Skoleklasse på stien. Teenagere. Gåsegang kender de ikke til. Trækker bandanaen op for ansigtet. Stien bliver til græsplæne. God plads. Hiver bandanaen ned. Er nået hjem igen. Låser mig ind i opgangen. Går op ad trappen. Låser mig ind i lejligheden. Tager skoene af. Tager jakken af. Hænger den i skabet. Går i badeværelset. Vasker hænder. Går i køkkenet. Sætter vand over. Sidder på min røde kontorstol. Ved mit sorte skrivebord. Foran den blanke computerskærm. Hænderne på tastaturet. Skriver dette. Går i køkkenet. Laver te. Går tilbage til skrivebordet. Trykker udgiv. Tjekker facebook. Der er røde prikker. Liker. Accepterer. Kommenterer. Har en holdning. Har ingen holdning. Tjekker skridt. 9123.