12 maj 2020

Merkur i Tvillingerne

Merkur er netop hoppet fra Tyren og ind i sit eget hjemtegn, Tvillingerne. Desuden i trigon til ansvarsplanet Saturn i Vandbæreren. Et smukt aspekt i luftelementet.

Nu er det tid at planlægge, rydde op, organisere sine noter, læse, skrive og kommunikere. Det er eksamenstid på en måde som ikke er prøvet før, under coronaens åg. Men det skal nok gå, for Merkur er velvillig og støtter processen ved sin tilstedeværelse i sit eget tegn. Saturn er ganske vist retrograd men det kan betyde at der skal repeteres en ekstra gang. Det er blot at sætte sig ned og få det gjort.

Merkur i Tvillingerne har at gøre med information, vidensdeling, research og oplysning, så her er en lille oplysning jeg vil give videre:

Jeg er netop i dag blevet gjort opmærksom på en fransk astrolog, Andre Barbault, der har beskrevet planeternes cykliske bevægelser i verdenshistorien. Den 16. Juni vil min gode astrologkollega Annemette Pedersen holde foredrag via Zoom om dette. Det foregår i Astrologiforeningen Ekliptikas regi (Ekliptika.com).

Jeg skrev selv en artikel i Horoskopbladet Stjernerne for et par år siden, om Uranus-Neptun- konjunktioner genne tiden og det er bare fuldstændig fantastisk at mit arbejde bekræftes af en kapacitet som Barbault og at få horisonten udvidet ved at læse hans artikler... jeg må straks bestille hans bog, “planetary cycles” der heldigvis er oversat til engelsk.

Merkur er kun  i Tvillingerne til den 29. Maj, så det er bare om at udnytte det gode studiemomentum.

(Min artikel kan læses på birgitterefshauge.dk - “Gud spiller ikke terninger” - eller i Stjernerne nr 1/2018)