19 april 2020

Merkur og Mars er elektriske

Merkur 13 grader Vædder, Mars 13 grader Vandbærer. Det  betyder at de to planeter ligger i sekstilaspekt til hinanden i ild og luft. Det får mig til at tænke på impulsivitet og konkurrence om hvem der har den kvikkeste bemærkning som ingen har hørt før.

I et fødselshoroskop viser den kombination et skarpt intellekt, en der er hurtig på aftrækkeren med bemærkninger der ikke er helt gennemtænkt. Det kan give modstand og konflikt som afsenderen ikke havde til hensigt at vække.

Der er en vældig iderigdom i luften i dag. Kreative forslag kastes ud og måske drysser et par af dem ned igen som noget realisabelt. Men vi er i ild og luft, så der er større sandsynlighed for at ideerne forbliver ideer.

Det gælder især hvis man ønsker et synligt resultat nu, straks. Ting tager tid, men i denne kombination er utålmodigheden stor. Ilden kan blive pustet ud hvis du ikke tager dig den fornødne tid til processen. Siger jeg også til mig selv.

Der er ikke noget forgjort i at lægge en ide til side, lade den simre og vente med at udføre den til Merkur går i Tyren den 27. april. Det indhold der viser sig levedygtigt, skal nok blive hængende.

Jeg har bemærket en tendens til statisk elektricitet - når jeg trækker trøjen af, får jeg stød når jeg rører ved noget metal. Energien er stærk og skal have afløb et eller andet sted.

Jeg tager en walk&talk med en nabo og snakker det ud.